Oct 9, 2009

UMNO dan Perbalahan: menang jadi arang, kalah jadi abu, yang untung ah chong dan muttu!

Flash news: UMNO Larut dah kembali bertaut!

Ni yang paling penting orang UMNO tahu. Kalau hang pa masih dok lagu tu juga bergaduh sesama sendiri untuk jawatan dalam parti, maknanya tak lama lagi, hang dan parti hang sekali semua masuk lori najis.

Kalau dah asyik bergaduh sesama sendiri, bila masanya nak bersatu hadapi pembangkang yang sah-sah sekarang ni membilang hari nak memerintah di Malaysia ni!

Kepada Pak-Pak UMNO. Sudah-sudah lah tu. Andaikata asyik bergaduh, nanti rakyat menyampah. Dah menyampah akan dicampaknya UMNO ke tong sampah. Dah tu, kalah pulak PRU 13, dah sudah...

AKhirnya UMNO kalah. BN kalah. Realitinya, kalau UMNO Dah kalah, hang pa yang dok gaduh tu tak dapat apa. Tak da Menteri, tak da lagi Dana (duit la tu) dari IbuPejabat sebab semua harta UMNO kena lelong dek Pembangkang (kalau la pembangkan menang).

Ibaratnya, yang menang jadi arang, yang kalah jadi Abu dan hang pa memang tetap tak dapat apa. Yang untung si Ah Chong sebab duduk dalam roket first time la dia jadi TPM. Dan Mutthu sebab duduk dalam si mata biru lebam, dapat la first time jadi TPM II.

Yang hang dok gigit jari napa? pergilah gaduh lagi. gila.

www.rencahmalaysia.blogspot.com

0 Responses: