May 10, 2013

TERKINI: AZMIN TAK JADI KUAR PARTI HARI INI TETAPI AKAN KELUAR LEPAS MB SELANGOR DIPILIH NANTI



1. Hari ini Azmin Ali telah mengumumkan melalui sidang akhbar jam 12.20pm bahawa dia tidak akan keluar parti PKR dan akan kekal menyokong pakatan. 

2.  Macam biasa, Azmin Ali takut nak kata dia tegur bos dia. Dan macam biasa, UMNO dipersalahkan atas sebab mengeluarkan rumors berkenaan dia keluar PKR.

3. Tapi Azmin Ali ada juga hint bahawa kalau MB itu tidak dipilih berdasarkan persetujuan bersama dalam Parti maka kemungkinan dia akan juga keluar parti. 

4. Akhirnya kesimpulan, kalau Azmin dipilih jadi MB Selangor, Azmin and the Gang akan stay dalam PKR. Kalau tidak, Azmin and the Gang akan keluar. Kalau Azmin dipilih jadi MB tentu Khalid akan terasa dan Nurul Izzah akan merajuk. Kalau Azmin dipilih tentu ini menunjukkan bahawa hasrat DAP dan PAS tidak dipersetujui oleh PKR. Kalau Azmin dipilih tentu ini juga menunjukkan bahawa kuasa Anwar telah terhakis. 

5. Akhir kata, surat mempersembahkan nama-nama mereka yang layak jadi MB telah dihantar ke Sultan Selangor tengah hari semalam. Azmin tak sebut sama ada nama dia ada. Tapi rasanya nama dia ada tu, kalau tak tentu dia dah umum untuk berambus daripada PKR. 


keh keh keh....ada berani nak keluar? hauhauahua....

www.rencahmalaysia.blogspot.com

0 Responses: