May 8, 2013

PASCA PRU13: Bila Melayu Sebut Perpaduan Melayu Terus Kena Sumbat Masuk Penjara

"appeaser" - someone who tries to bring peace by acceding to demands; "An appeaser is one who feeds a crocodile--hoping it will eat him last"--Winston Churchill 


1. Hari ini Blogger Papagomo dan Surat Khabar Melayu Utusan Malaysia ditahan dan disiasat polis berhubung artikel yang menyentuh dan memohon Melayu Bersatu.

2. Kalau hal Melayu cepat betul PDRM menangkap. Bagaimana pula dengan cina-cina yang juga menyebarkan idea yang sama? 

3. Mana pemimpin UMNO yang telah diberi mandat oleh orang Melayu untuk mempertahankan maruah Melayu? Mana mereka? inilah masa YB - YB UMNO ini membalas jasa orang Melayu dengan bersama-sama mempertahankan Melayu.

4. Pedulikan PM yang terlalu apologetik dan cuba menjadi #appeaser kepada bangsa Cina. Kalau PM masih tunduk kepada kehendak cina maka tak tahulah apa yang hendak dikata lagi. Mungkin PM kena letak jawatan. 

5. Pedulikan juga media masa terutama RTM/TV3/ASTRO dan Berita Harian yang tak habis-habis memancing orang Melayu supaya menerima kenyataan bahawa cina sebenarnya di tipu oleh PR dan oleh itu perpaduan antara Melayu dan cina perlu dibuat semula. Itu semua tipu! penipuan yang sengaja dibuat bagi memadamkan api yang membara dalam jiwa Melayu. Cina tidak ditipu. Mereka sangat sedar akan perbuatan mereka. Perbuatan ini telah dirancang sebegitu lama untuk menjatuhkan Kerajaan. Kalau tidak, takkan satu negara menyaksikan cina mengundi PR.  

6. Kalau perpaduan yang dilaungkan maka perpaduan perlu dibuat oleh orang cina bukan orang Melayu. Panggillah aktivis cina dan bercakap dalam bahasa cina bagi memancing masyarakat cina untuk kembali bersatu dengan Melayu. Hei! kalau yang bercakap itu dalam bahasa Melayu serupa tak payah. Ajaklah cina untuk bercakap dengan cina. Berani kah?

7. Kenyataannya adalah walaupun pedih, adalah pembelotan cina. Susu yang diberi tuba yang dibalas. Kita tidak mengharap keseluruhan cina akan membantu Kerajaan. Tetapi kita sangat terkejut dan kecewa apabila keseluruhan cina (lupakan 10% tu) mengundi PR seolah-olah jasa Kerajaan tidak ada. Sekiranya keadaan pada 2008 berulang iaitu lebih kurang 25% undi cina pergi ke  BN maka BN akan dapat membentuk 2/3 kerusi dalam Parlimen. Tetapi disebabkan cina telah membuat keputusan untuk menentang Kerajaan maka sudah tentu TIDAK PERLU lagi pewakilan cina dalam Kerajaan!.

8. Cina bercakap tentang rasuah, bercakap tentang penipuan, bercakap tentang keadilan sama rata. Meh sini aku cakap pada kamu semua. Rasuah? siapa yang beri rasuah? bukan kah cina? siapa yang memanipulasi keputusan pilihan raya dalam CEC DAP sehingga berlaku penipuan terancang? UMNO kah? itu semua kerja DAP. DAP adalah pakar dalam penipuan. Tetap juga orang menyokong cina DAP penipu ini.  Mereka berani bercakap tentang rasuah? Parti dan orang yang bercakap tentang rasuah adalah orang yang mengamalkan rasuah!. Keadilan sama rata? pergi ke mana-mana kedai cina dan kamu semua orang Melayu (ya! semua orang Melayu termasuk PAS dan PKR dan juga melayu totok dalam DAP) akan mendapat harga "istimewa" iaitu harga lebih tinggi harga daripada harga cina. Mahu bukti? pergi ke mana-mana kedai tayar yang dimiliki cina dan beli tayar, minta pula kawan cina anda yang beli. Lihat perbezaan harga. Gaji? lagilah jangan dikata. Gaji pekerja Melayu dan bukan melayu sangat berbeza. Sebodoh mana cina itu, tak pandai buat kerja, tak mampu buat kerja, gajinya tetap tinggi daripada Melayu. Nak bukti? pergi ke mana-mana syarikat cina dan tanyalah pekerja Melayu di sana. Kerja?kalau tak pandai cakap mandarin jangan harap dapat kerja di syarikat cina. Kalau meritokrasi yang cina mahukan (keadilan berdasarkan merit [daya usaha seseorang]) maka cina lah bangsa paling penipu. Ramai tokoh BN sebagai contoh Raja Nong Chik, Ali Rustam, Ghani Othman, Datuk Seri Chor Chee Heung antara tokoh-tokoh yang telah bekerja keras demi pengundi mereka. Berdasarkan meritokrasi, mereka ini layak diundi TETAPI mereka ini jelas ditolak cina dengan mengundi orang yang langsung tak buat kerja!. Adakah ini meritokrasi? ya meritokrasi kalau bermanfaat pada cina. 

9.Cina ini sudah lama rasis, bila Melayu cuba untuk memperjuangkan hak, Melayu ditekan macam keadaan sekarang yang mana blogger dan surat khabar Melayu ditahan dan disiasat pihak polis sedangkan cina-cina termasuk surat khabar cina langsung tiada tindakan dibuat.

http://www.mysinchew.com/files/preview/292x300..13050301.png

[gambar kartoon daripada surat khabar cina sin chew jit poh]

10. Dalam berita hari ini, Lim Kit Siang kata Utusan Malaysia rasis sebab menyatakan perpaduan Melayu. Cina ini, disebabkan dah tua maka dia telah lupa bahawa DAP lah yang memulakan seruan rasis ini dengan memainkan sentimen perkauman cina. Nak bukti? google je youtube. Dia sendiri juga dikatakan menyemarakkan semangat cina ini dikalangan orang cina. 

DAP memainkan isu perkauman: 
http://pilihan-anda.blogspot.com/2013/05/rasis-melayu-terlalu-berbudi-bahasa.html  
  
11. KINI cina SUDAH TAKUT!, mereka gentar melihat lambungan ombak Melayu. Mereka takut akan backlash daripada Melayu/Bumiputera Sabah dan Sarawak yang kini menguasai Kerajaan. Cina takut akan dasar Kerajaan yang mungkin menekan mereka dan memihak Melayu/Bumiputera Sabah dan Sarawak. Sepatutnya itulah yang terjadi, Kerajaan patut memberikan segenap fokus dan memformulasi dasar yang pro Melayu/Bumiputera Sabah dan Sarawak kerana Melayu/Bumiputera Sabah dan Sarawak inilah yang mengundi Kerajaan. Tetapi adakah Kerajaan akan membuat dasar yang memihak kepada Melayu/Bumiputera Sabah dan Sarawak yang menyokong Kerajaan?. Kita tunggu dan lihat. 

12. Jadi, sebagai orang Melayu, sementara menanti dasar baru Kerajaan, Maka kali ini, bagi menunjukkan dan mengurangkan kuasa ekonomi cina eloklah digunakan perkhidmatan dan barang produk halal. Layari http://listings.allhalal.net/ untuk melihat senarai produk halal melayu.

PEMBELOTAN CINA!

http://malaysiaheaven.blogspot.com/2013/05/orang-melayu-perlu-bangkit-dan-berjuang.html

www.rencahmalaysia.blogspot.com

Melayu...Melayu...Layu di tanah Sendiri!


0 Responses: