Mar 12, 2013

Sabah itu Malaysia: Lagi Pertempuran di Lahad Datu, 3 Pengganas Suluk mati ditembak, Dua Anggota Keselamatan Tercedera manakala Seorang Anggota Keselamatan Meninggal Dunia

Terkini Jam 4.17 Petang: 

1. Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin hari ini mengesahkan seorang anggota keselamatan terkorban manakala tiga pengganas mati dalam pertempuran di Sungai Nyamuk, Kampung Tanjung Batu di sini, kira-kira jam 10.45 pagi tadi. Beliau berkata demikian pada sidang media di sini, sebentar tadi. 

2. Angkatan Tentera Malaysia telah melaporkan berlakunya serang hendap di kawasan ZL 10, Sungai Nyamuk. Beberapa siri berbalas tembakan telah berlaku di mana menyaksikan akhirnya 3 musuh telah ditembak mati manakala 2 lagi cedera. 

3. Difahamkan musuh yang tercedera telah melarikan diri. Seorang anggota ATM juga telah tercedera ekoran dari pertempuran itu dan telah dikejarkan ke Hospital Sandakan dengan helikopter PDRM.

4. Di bawah ialah gambar Kpl Khairul Anuar yang ditembak di Lahad Datu pagi tadi. Dalam keadaan stabil di Hospital Sandakan.



Adakah ini juga lakonan wahai pembangkang ?

Berita mutakhir..

5. Pbt Mohd Hurairah dari 7MD, Kem Kukusan Tawau, Sabah terbunuh dalam pertempuran dI Kg Tg Batu Lahad Datu pagi tadi. Arwah berasal dari Kelantan. Al Fatihah untuk perwira kita. Pertempuran yang berlaku pada pukul 1045 pagi tadi. Dua anggota ATM juga tercedera. 
6. Doakan perajurit negara agar dikuatkan iman dan taqwa kepada Allah. Tiada Misi Terlalu Sukar, Tiada Pengorbanan Terlalu Besar, Tugas Diutamakan. Selamat Berjuang Pahlawan Semoga Beroleh Kemenangan !!!
 
credit to: 
(a)    www.bharian.com.my
 
(b)   http://perigitimur.blogspot.com/2013/03/terkini-lahad-datu-masih-berdarah-3.html
 
www.rencahmalaysia.blogspot.com
 

0 Responses: