Aug 21, 2010

PAKATAN DAP-MCA-GERAKAN : CINA TETAP BERSATU

Sejarah membuktikan bahawa kaum Cina di China sewaktu perang Jepun - China (Sino-Japan War 1937-1945) telah bersatu padu menentang Jepun yang dikatakan sebagai pemusnah bangsa dan negara china. Dalam satu perbincangan meja bulat, parti komunis dan parti koumintang telah bersetuju untuk bersatu menentang musuh yang satu. Musuh yang bertujuan memusnahkan China, memusnahkan identiti cina. Bayangkan, bagaimana kaum cina yang mempunyai dua ideologi, yang sebelum ini berbunuhan, sanggup meletakkan ketepi persengketaan mereka demia bangsa dan negara mereka.

Pada masa ini, sejarah berulang kembali. DAP yang berasal daripada PAP Temasik (yang memang dikenali sebagai parti chauvenist kiasu Cina), Gerakan dan MCA juga parti kaum cina yang mempunyai identiti cina yang kuat (dan juga mempunyai presiden yang moralnya diketahui ramai  yang skandal seksnya telah pun tersebar) telah kini bersatu suara terhadap kepentingan bersama mereka.

Mereka ini duduk sebagai satu suara, satu gabungan tenaga yang dulu berpecah tetapi kini sudah bersama. Dengan kekuatan ini, mereka akan menjadi lebih kuat. lebih ampuh untuk mintak apa saja. bayangkan, MCA dan Gerakan mampu "meminta" Kerajaan untuk itu dan ini yang pastinya demi kepentingan mereka dan kaum cina, manakala DAP pula boleh meminta kepada Pakatan DAP-PAS-PKR juga untuk kepentingan mereka dan kaum cina. Dalam keadaan mana pun, yang untung tetap kaum cina. Di pihak Kerajaan pun mereka sapu, dipihak pembangkang pun mereka sapu.

Yang rugi?tentunya kaum Melayu dan Bumiputera. Duduk di pihak mana pun yakni di pihak Kerajaan atau di pihak Pembangkang, Melayu dan Bumiputera akan tetap kalah. Kerana apa? kerana Melayu tidak bersatu. Melayu telah berpecah. Suara yang ramai itu telah menjadi puak-puak kecil. Puak-puak bodoh yang tidak tahu bahawa masa depan anak-anaknya, cucunya kini diambang diambil orang.

0 Responses: