Sep 22, 2008

Antara teressa dan YB zulkifli nordin: sikap double standard pakatan rakyat


Usik-usik:

Perkembangan baru-baru ini amat menarik hati. Terutama janji-janji penasihat PKR bahawa PR

akan merampas kuasa pada 16 september 2008, kemudian ditunda ke 20 september 2008 dan

akhir sekali 29 september 2008. Dengan nada yang penuh yakin beliau melemparkan harapan

dan janji-janji manis kepada 20 ribu penyokong beliau semasa perhimpunan 16 september lepas.

Penasihat PKR memang pandai bermain kata – kata sehinggakan ramai yang terpesona dan

dikelirukan. Semenjak pertama kali beliau menyatakan bahawa PR akan merampas kuasa

ramai yang sudah menjangak bahawa tidak mungkin beliau mampu melaksanakan impian itu.

Akhirnya ia menjerat beliau. Berita terbaru yang diterima menyatakan bahawa Anwar akan

menganjakkan lagi tarikh rampasan kuasa itu kepada selepas 13 oktober. Ini kerana beliau telah

dinasihatkan oleh penasihat-penasihat beliau bahawa tiada upaya untuk PKR merampas kuasa

pada 20 ataupun 29 oktober ini nanti. Jelas ternyata janji-janji anwar mungkin gagal lagi.


Antara Teressa dan Yb Zulkifli nordin. Ternyata mereka yang memperjuangkan islam dan hak

melayu dianggap ancaman kepada pakatan rakyat. Ini jelas terlihat pada tindakan jawatankuasa

displin PKR yang memangggil YB Zulkifli atas pembabitan beliau dalam menegakkan kepentingan

islam. [rujuk artikel dari YB sendiri di bawah].

Berlainan pula dengan DAP yang terus memberikan sokongan tidak berbelah bagi kepada

Teressa walaupun teressa mengaku beliau tidak sukakan tulis jawi pada papan tanda jalan.

Ditambah dengan tuduhan yang beliau terbabit dalam kisah masjid kinrara, teressa dilihat jaguh

kepada masyarakat bukan islam/melayu di Malaysia.


Inilah perbezaan sebenar antara DAP dan PKR melawan PAS. DAP lebih bersifat tidak berkenan

dengan islam manakala PKR lebih sekular manakala PAS dengan islamnya. Jadi sudah tentu ada

sikap double standard dalam kes berkaitan YB zulkifli da teressa. Inilah dia perjuangan PR. Jaguh

bukan islam/melayu; penderhaka islam/melayu.

www.rencahmalaysia.blosgpot.com

Assalamua'laikum to all.

Pagi tadi saya dipanggil J'kuasa Disiplin PKR untuk 'facts finding mission' sebagai langkah awal kepada prosiding disiplin terhadap saya.. Saya dimaklumkan JKD akan merujuk perkara ini kepada Biro Politik setelah selesai 'fact finding missionnya'. Biro Politik akan menentukan tindakan selanjutnya.

JKD tadi terdiri dari 3 ahli panel iaitu Tuan Syed Hussin Ali (Timb. Pres), Tuan Din Marican dan YB Hee.

Saya diminta memberi penjelasan tentang penglibatan saya dalam Himpunan Aman Umat Islam membantah forum anti Islam anjuran Bar Council pada 7 Sya'ban lepas.

Saya nyatakan dengan jelas bahawa saya mewakili pertubuhan Peguam Pembela Islam (PPI) dan bukannya PKR semasa mengetuai himpunan aman tersebut.


Juga saya nyatakan bahawa saya bukannya anti dialog. Malahan saya telah terlibat dengan beberapa dialog termasuk dengan Bar Council, Majlis Perunding Agama Hindu Kristian Budha & Sikh, Suhakam, kumpulan-kumpulan Kristian, malahan saya pernah berdialog dengan Paderi Kristian Melayu.

Namun pada pandangan saya Bar Council adalah jelas golongan anti-Islam dengan rentetan penglibatan mereka daripada kes mendalangi Kumpulan Artikel 11, IFC, melibatkan diri secara partisan kepada kes-kes murtad dan lain-lain lagi.

Panel JKD menyatakan tindakan saya mungkin terlalu agresif. Saya nyatakan bahawa Islam bukan sahaja memerlukan watak lemah lembut saperti Abu Bakr, tetapi juga watak keras dan tegas spt 'Umar ibnu Khattab. Tambahan Bar Council bukan jenis yang memahami bahasa diplomasi, maka ia perlu difahamkan dgn bahasa lain.

Saya akui mungkin saya ada terkasar bahasa dengan seorang hadirin iaitu peguam Latheefa Koya semasa di luar bangunan. Namun saya nyatakan itu adalah kerana tindakan beliau yang jelas provokatif terhadap Himpunan aman pagi itu. Namun kalau itu adalah satu kesalahan, saya nyatakan saya bersedia memohon maaf.

Namun saya nyatakan dengan tegas bahawa saya tidak akan meminta maaf atas tindakan saya mengetuai Himpunan Aman membantah tindakan Bar Council mengadakan forum anti-Islam tersebut. Malahan saya nyatakan bahawa kalau Bar Council bercadang untuk mengulangi keangkuhan sikap anti-Islam mereka ini, sudah pasti mereka akan dapati saya akan akan berada disana untuk mempertahan dan membela Islam. I'll be their worst nightmare if they continue with their arrogance and anti-Islam attitude.

Saya nyatakan bahawa nothing can stand between me and Islam. Saya mungkin bukan Muslim yang terbaik, namun saya bersedia melakukan yang terbaik untuk Islam.

Malahan saya menyatakan dengan jelas bahawa selain menjaga kebajikan rakyat dan pengundi saya di Kulim Bandar Bharu, misi utama saya sebagai Ahli Parlimen adalah untuk berusaha untuk memartabatkan dan menobatkan Islam, syariat dan institusinya melalui constitutional reform, sebagaimana yang dicadang dan diputuskan oleh Mahkamah Persekutuan dalam beberapa keputusan sebelum daripada ini.

Ahli panel ada menyebut kemungkinan prinsip dan pendirian saya ini akan bercanggah dengan pendirian PKR.

Saya mengulangi pendirian dan prinsip saya bahawa 'for me, Islam come first, the rest are second'.

Well, prosiding berjalan dengan baik dan suasana yang very friendly. Cuma masing-masing ada pendirian dan prinsip yang perlu dipertahankan. Diakhir prosiding, saya ucapkan terima kasih kepada ahli panel. The ball is now in their hand to make the necessary recommendations to the Political bureau of PKR.

In the meantime, saya akan berlepas untuk mengerjakan umrah 18 Ramadhan/ 18 Sep ini.

I have to do a very serious thinking as to my future role as MP. Saya sangat conscious bahawa saya akan bertanggungjawab di hadapan ALLAH kelak untuk setiap tindakan dan pendirian saya khususnya dalam hal ehwal Islam. Saya berdoa moga ALLAH memberikan saya petunjuk dan hidayahNya bagi saya membuat keputusan yang benar disisiNya dan untuk mencartakan perjuangan saya dimasa akan datang.


Adios..

Zulkifli Noordin

Dipetik dari: http://zul4kulim.blogspot.com

0 Responses: