Dec 9, 2009

KOR MING DAP CINA YANG ANTI MELAYU DAN ISLAM

Melihat kepada senario terkini maka ternyatalah bahawa DAP adalah parti anti Melayu/Islam nombor wahid di Malaysia. 


Ini terbukti daripada kenyataan Nga Kor Ming (Taiping) yang mendakwa bahawa Kerajaan menganak tirikan agama lain. Kor Ming mengatakan bahawa Kerajaan telah berbelanja sebanyak RM748.26 juta bagi membina 611 buah masjid bagi tempoh 2000 hingga 2008 sedangkan pada masa sama kerajaan gagal membina rumah ibadat bagi agama lain untuk tempoh yang sama.


Ini merupakan satu lagi muslihat besar dari DAP. Bagi mereka yang bodoh dan buta huruf pastinya mereka mengatakan bahawa apa yang Kor Ming katakan ini adalah betul. Kita perlu membaca dari sudut yang lain. Sebagai ahli Parlimen yang pandai berbicara tentunya si Kor Ming ini menggunakan bahasa yang manis dan seolah-olah neutral dalam menyentuh hal agama islam. Kor Ming tentunya telah belajar banyak perkara dalam seni berbahasa sehingga benda yang nampak provokatif boleh diucapkan macam tiada apa-apa. Inilah diplomat yang sebenar yakni mampu membuatkan orang teruja ke neraka. 




Namun kalau dibaca secara mendalam kata-kata si DAP cina ini maka apa yang pastinya ialah "wa sebagai olang cina agama buddha manyak marah aa sama kilajaan pasat kilajaan talak mau bina wa punya tokong oo..apa pasat kilajaan bina itu masjid banyak-banyak? wa pun bayar itu cukai maa.."


Kalau diikutkan agama islam merupakan hal negeri. Dan sultan merupakan tunggak yang menjaga agama islam (bagi Wilayah Persekutuan, Melaka , Pulau Pinang, Sabah dan Sarawak pelindung agama islam ialah YPDPA).


Sebarang urusan pembinaan masjid adalah dan mestinya dibawah kuasa dan arahan YDPA/ Sultan. Jadi apabila Kor Ming Cina DAP ini bercakap hal masjid tidakkah juga dia bercakap hal kuasa sultan/YPDA?


Jadi si cina ni bukan sahaja mempersoalkan agama islam tetapi juga kuasa sultan/YDPA. Sepatutnya dia ini ditangkap dan dihumban dalam penjara berdasarkan peruntukan dalam ISA kerana cuba menimbulkan kekacauan dan mempersoalkan hal agama islam dan Melayu.


www.rencahmalaysia.blogspot.com

0 Responses: