Dec 3, 2009

Apabila ADUN PKR CINA bertakbir dan bertahmid: Ini bukan tolenrasi tetapi bodoh gila babi

Chan Ming Kai, ADUN PKR Bertakbir & Bertahmid.

Jika sebelum ini Nga Kor Ming (Ahli Parlimen DAP Taiping) dan Gobalakrishnan (Ahli Parlimen PKR Padang Serai) mempersendakan ayat-ayat suci Al-Quran di atas pentas ceramah PAS, Xavier Jayakumar (ADUN PKR Seri Andalas) masuk ke dalam masjid ketika bulan puasa dan memberi ceramah, Teresa Kok (Ahli Parlimen DAP Seputeh) pernah masuk masjid dengan memakai skirt, kini giliran Chan Ming Kai (ADUN PKR Simpang Pulai) pula bertakbir dan bertahmid dari rumah ke rumah di Kampung Tanjung, Simpang Pulai pada 19 September 2009, iaitu pada malam Hari Raya Puasa (baca sini). 

Chan Ming Kai sedang menyampaikan 'kuliah pendek' di Surau An-Nur, Pengkalan pada satu majlis pengagihan bubur lambuk. Kalau Xavier berceramah dalam masjid di Selangor, di Perak pula wakil rakyat bukan Islam dari PKR telah memberi kuliah di surau. Apakah sudah tandus terus ustaz dari PAS hinggakan terpaksa untuk menjemput wakil rakyat bukan Islam memberi ceramah di masjid dan surau? Lihat reaksi orang yang mendengar, apakah mereka suka? Jika benar masuk Islam tidak mengapa, telinga pun tidak akan merah lagi kalau ditanya "sudah potong ke?". Jabatan Agama Islam perlu menyiasat tindakan Chan Ming Kai ini.

Chan Ming Kang mengikut kumpulan surau bertakbir dari sebuah rumah ke rumah yang lain di Kampung Tanjung pada malam raya(lihat video ini). Apakah tiada seorang pun daripada kalangan orang Islam di situ yang berani menegur Chan Ming Kang? Tindakan Chan Ming Kang ini jelas menghina kesucian agama Islam dan kebesaran kalimah Allah SWT. Chan Ming Kang masih tetapi sebagai seorang bukan Islam. Perbuatan dan pakaiannya hanyalah untuk tujuan mengambil hati pengundi Islam semata-mata. Malangnya tiada satu pun orang Islam dalam PAS dan PKR berani menegur perbuatan Chan Ming Kang tersebut. Baca Al-Quran sudah, masuk masjid dan surau pun sudah, bertakbir dan bertahmid pun sudah, apakah selepas ini mereka akan membaca talkin pula untuk orang-orang PAS. Jangan sampai sudah dipijak baru hendak sedar.

dipetik dari anginperubahan 

0 Responses: