Mar 11, 2010

Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Sidek Hassan: Kontrak disambung lagi

Penulis dimaklumkan bahawa kontrak KSN akan disambung sehingga Jun 2011. Sayang seribu kali sayang apabila PM masih memilih Sidek sebagai KSN. Blog ini pernah bercerita tentang KSN di sini.

PM mungkin tidak tahu bahawa KSN ini tidak disukai oleh ramai orang. Dia dikatakan suka membuat keputusan mengikut emosi dan tidak berlandaskan peraturan. Ramai pegawai yang diturunkan pangkat hanya kerana kesilapan kecil atau pun hanya kerana tidak dapat melaksanakan sesuatu kerana kengkangan peraturan sedia ada. 

Bagi KSN ini, dia hanya menggunakan perasaan nya sahaja dalam membuat keputusan. Tanyalah sesiapa pun yang ada dalam mesyuarat dengan KSN, apa yang mereka lihat dan rasa. Ada beberapa pegawai yang memaklumkan penulis bahawa mereka akan buat pulut kuning kalau KSN ini tidak disambung semula kontraknya. 

MUngkin PM perlu melihat semula siapa yang dipilihnya kerana disebabkan oleh KSN inilah maka PRU12 BN kalah kerana kakitangan Kerajaan tidak mendapat penghargaan sewajarnya daripada Kerajaan. Penghargaan dalam bentuk bonus ini "malu" di minta oleh KSN dan akibatnya ialah Perak, Kedah, Selangor dan WP telah jatuh ke tangan pembangkang. 

Adaklah ini yang mahu PM lihat? orang yang menyebabkan kakitangan Kerajaan menjadi anti Kerajaan. 

www.rencahmalaysia.blogspot.com

1 Responses (Leave a Comment):

Anonymous said...

Assalamualaikum...
saya dari kementerian pelajaran malaysia, Bahagian Perolehan Pengurusan Aset..
kami ingin meluahkan rasa tidak puas hati terhadap unit pengurusan BPPA kami yang tidak mengikut pekeliling Perbendaharaan Bil.6 Tahun 2011, apabila kami menyuarakan di dalam mesyuarat tentang peruntukan yang baru. mereka seolah-olah tidak mengambil tahu dan malah memperbodohkan kami..
Kami berharap sangat pihak Tuan/Puan dapat membantu kami menyelesaikan kekusutan yang kami alami sekarang..

Rakyat didahulukan,
Pencapaian diutamakan,
Salam 1Malaysia
Dari kami Warga BPPA..

Assalamualaikum..