May 20, 2009

Bapak Borek Anak Rintik?: Raja Petra and son

RPK = RAJA PUTAR KENCING KUAT


Raja Putar Kaki, apa lagi yang boleh aku cakap pasal kau bro! Kalau pembaca sekalian nak tau la kan, dia punya putar alam, perghhh, yang dah mati pun boleh hidup balik la! Hari tu RPK tulis yang aku ni blogger UMNO yang paling teruk sekali!

Kau lanyak aku hari itu kan, tak sampai seminggu pun tuhan dah balas kau wahai RPK! Hari ini anak kau kena tangkap dengan polis!

SHAH ALAM, Tue.:

Raja Azman Raja Petra, a 32-year-old unemployed man, was charged at the magistrate's court here with stealing motorbikes, breaking into homes to steal items, and possessing stolen goods.
He pleaded guilty to the charges.

Magistrate Norkamilah Aziz granted him bail of RM10,500.

June 19 has been fixed for sentencing.

None of his family members were present to post bail

JADI APA KAU NAK CAKAP LAGI WAHAI RPK! SEBELUM KAU NAK AJAR ORANG MALAYSIA NI SEPATUTNYA KAU AJAR ANAK KAU DULU BRO! TIDAKKAH KAU RASA INI SEMUA PEMBALASAN DARI TUHAN AKIBAT DARI PERBUATAN KAU SENDIRI WAHAI RPK! Baca di bawah ini tentang perbuatan jahat RPK!

Pet adalah panggilan mesra AnWAR kepada Raja Petra Kamaruddin (RPK). Fantasia RPK juga amat tinggi, seiring dengan fantasia AnWAR. Berikut serba sedikit RPK yang saya kenali dahulu:

1. Beliau adalah rakan AnWAR di MCKK yg byk membantu AnWAR di awal era reformasi. RPK menerajui ‘Free AnWAR Campaign’ (FAC) menerusi internet yg mencetuskan fenomena baru ketika itu. Kesan terhadap kempen ini ‘diragui’ kerana tiada hasil yg nyata ianya berjaya.

2. Namun kewangan Wan Azizah ketika itu ‘kopak’ dikerjakan RPK. Segalanya perbelanjaan hasil rumah RPK ditanggung oleh Wan Azizah, kononnya RPK terlalu sibuk dgn. kempen FAC. Bosan dgn sikap RPK yang berjanji menggunakan media maya membebaskan AnWAR, Wan Azizah menarik balik segala pembiayaannya kpd RPK.

3. RPK kemudian di pindahkan mengetuai Suara Keadilan (SK) dan beroperasi di Jalan Telawi, Bangsar. Di tengah kehangatan reformasi, SK laris bak goreng pisang panas. Jualan SK pernah mencecah 30,000 naskah setiap dua minggu. Jumlah yg amat baik utk suratkhabar pembangkang tanpa permit ketika itu.

4. Namun SK ‘tidak pernah untung’. Tiada rekod kewangan yg jelas. Jumlah suratkhabar yg dikeluarkan tidak sepadan dgn kewangan yg diterima. Terlalu byk rungutan dari syarikat percetakan berkaitan invois yg tidak dibayar. Gaji staf SK juga tidak dibayar, sedangkan RPK dan keluarga hidup mewah. Ketua unit kewangan SK ketika itu adalah Marina Lee Abdullah, isteri RPK.

5. Setelah ditendang keluar dari SK, RPK seperti ‘hantu raya tidak bertuan’. Melilau ke sana ke mari mencari sumber kewangan. Pendapatan sbg ketua editor ‘Malaysia Today’ tidak stabil krn masih baru dan tiada cerita sensasi yg boleh menarik iklan sbg sumber kewangan. RPK bersahabat baik pula dgn Datuk Kamarul Baharin, setiausaha agung PKR ketika itu.

6. Datuk Kamarul melantik RPK suami isteri sbg Pengarah Majlis Makan Malam PKR yg diadakan di Shangri-La Hotel KL pada 2003 . Makan malam tersebut bertujuan mengumpul dana membiayai kegiatan PKR. Sekali lagi, penyata kewangan majlis tersebut tidak selari dgn sambutan hangat makan malam tersebut. Penyata yg di bentang dipersoal oleh Presiden PKR namun ditutup oleh Datuk Kamarul.

7. Selepas p/raya umum 2004, pejabat s/u agung PKR, Datuk Kamarul diamanahkan mengutip kembali wang deposit p/raya yg dipinjamkan PKR kpd semua calon PKR yg bertanding. RPK dan isterinya Marina Lee dilantik sbg agen menuntut kembali wang tersebut dari bekas-bekas calon PKR ketika itu. Sekali lagi, PKR pusat mempertikaikan jumlah wang yg diserah kpd parti dgn jumlah calon yg mengembalikan wang deposit tidak selari. Namun kes ini ditutup oleh PKR.

8. Setelah AnWAR bebas dari penjara tahun 2004, bermulalah episod sensasi ‘Malaysia Today’ dgn RPK sbg Ketua Editor. 2005, AnWAR memulakan serangan dgn isu komisyen sukhoi, kapal selam dan altantuya. Semua serangan bermula dari Malaysia Today dan dilakukan dengan pelbagai peringkat. AnWAR merancang serangan penuh strategi mengelirukan masyarakat tanpa bukti mahkamah yg kukuh. AnWAR menggunakan RPK bagi menjayakan misi, pastinya bukan percuma dan ada timbal balas antara mereka!

Rumah RPK di tengah-tengah Kelab Golf Rahman Putra Sg. Buloh boleh menjawab segala permasalahan kewangan RPK. ‘Trademark’ RPK yg menunggang motosikal berkuasa besar Harley Davidson, suka pesta-pestaan melambangkan gaya hidup RPK yg penuh kebaratan! Beliau tidak merokok, namun isterinya sering kelihatan ‘berasap’ di majlis-majlis PKR (tidak pelik pun wanita merokok….)

Inilah di sebalik tabir RPK, penulis upahan terhebat abad ini. Mungkin benar RPK adalah ‘pet’ (haiwan peliharaan) AnWAR yg dibela bagi melaksana segala arahan tuan. Saya sekadar berkongsi pengalaman kerana saya tidak pernah mempercayai RPK dulu, kini dan selamanya….

ARTIKEL DI ATAS INI ADALAH PETIKAN DARI BLOG SAHABAT SAYA X-PKR, SEBELUM KAU NAK BETULKAN ORANG LAIN, LEBIH BAIK KAU BETULKAN KELUARGA KAU DULU!

I HAVE SAID THIS TO ANWAR AND I AM GOING TO SAY IT TO YOU! WHAT GOES AROUND COMES AROUND!

dipetik dari : http://www.parpukari.com

www.rencahmalaysia.blogspot.com

usik-usik

Raja Petra, seorang pejuang hak sama dan keadilan. Banyak menimbulkan persoalan berkaitan kredibiliti/moral ratusan kalau tidak puluhan golongan pemerintah atau yang berkaitan pemerintah.

RPK berjaya menunjukkan kepada masyarakat akan kelemahan dan kekurangan beberapa individu ini. Kaitan-kaitan yang beliau timbulkan ada juga yang mengaitkan dengan tindakan/kelakuan moral keluarga individu-individu tersebut. Akibatnya banyak individu tersebut yang dipandang serong oleh masyarakat.

Tetapi RPK sekarang ini dalam hot soup apabila dia yang terkena tempias perbuatan anaknya. Anak RPK ditubuh melakukan jenayah dan mengaku bersalah pula tu.

Jadi akhirnya RPK sebenarnya juga tidak bersih dan kotor [kalau boleh dikaitkan begitu]. Sedap mengata orang akhirnya dia sendiri yang meludah ke langit.

Kalau diikutkan prinsip RPK maka bolehlah dikatakan bahawa RPK juga tidak boleh dipakai. Segala perbuatan anaknya juga adalah salahnya. DAn akhir sekali kepada RPK, What goes around comes around. TAkdirnya anda juga yang terkena. Jadi anda juga seorang penipu, dan korup. tidak kah begitu?

Pastinya selepas ini, tembakan demi tembakan akan dilepaskan kepada RPK oleh individu-individu yang pernah diserang oleh RPK dalam blog beliau. Dan pastinya BLoggers juga akan mula menyerang beliau. jadi, next time, cuba jangan serang peribadi orang, kalau tidak ini lah akibatnya.

Berita mengenai anak RPK : dipetik dari www.bharian.com.my

Anak Raja Petra mengaku curi


SHAH ALAM: Anak penulis blog Raja Petra Raja Kamaruddin, Raja Azman, 33, mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini semalam, terhadap empat tuduhan mencuri dan memiliki harta curi, antara April hingga Mei lalu.

Majistret Norkamilah Aziz membenarkan tertuduh diikat jamin RM10,500 bagi semua tuduhan itu dan menetapkan 19 Jun ini sebagai tarikh hukuman.

Tertuduh, Raja Azman yang beralamat di No 5, Jalan BRP 5/5 Bukit Rahman Putra, Sungai Buloh, dituduh mencuri sebuah telefon bimbit Nokia, seutas jam tangan jenis Seiko dan satu rangkai kunci motosikal yang semuanya dianggarkan bernilai RM3,850 daripada kediaman seorang pelajar, Saiful Adli Mohamad Yunus, 21, di No 16, Jalan Sastera U2/1K, Seksyen U2, Shah Alam, kira-kira jam 10 pagi pada 24 April lalu.

Raja Azman didakwa mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan, jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara maksimum 10 tahun dan denda.

Dia juga mengaku salah terhadap tuduhan memiliki harta curi, iaitu motosikal Yamaha 135 LC bernombor pendaftaran NBT7332 bernilai RM6,000 milik pelajar, Ahmad Firdaus Jalaluddin, 23, di Nombor 3, Tingkat 1, Blok 1, Apartmen Kinrara Court, Puchong, kira-kira jam 10.40 malam, 5 Mei lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 411 kanun yang sama, jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-dua sekali.

Tertuduh turut dituduh memecah masuk rumah pekerja kilang, Mohd Syaiful Setapa, 24, dan mencuri beg duit yang mengandungi kad pengenalan, wang tunai RM20, cukai jalan, kad mesin juruwang automatik (ATM) Maybank dan BSN serta lesen memandu kepunyaan mangsa dan mencuri sebuah motosikal Yamaha RXZ dengan nombor pendaftaran BJQ9597.

Bagi tuduhan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 457 kanun sama, boleh dihukum penjara maksimum 10 tahun dan denda manakala dakwaan mengikut Seksyen 379A kanun sama, boleh dihukum penjara tidak lebih tujuh tahun dan denda, jika sabit kesalahan.


0 Responses: