Aug 6, 2008

Apabila Jalur Gemilang dikibarkan terbalik: Cadangan paling KURANG AJAR!


Our beloved is in extreme danger!

Flying the flag upside down. Sheih of Kickdefella asked me a while ago what I thought if he was to launch a campaign to state our despair and our frustrations as a people. I told him that I will join him. I have said I am fed up with our politicians' preoccupation with politics, politics and more politics. I went on cyber-strike recently to say how fed up I was. I still am, like Sheih still is:


"... it is the nation who is in distress. We are facing economic uncertainty and the citizens are facing all sorts of difficulties facing it. We are losing our competitive edge and we are losing our territories too." - Sheih Azidi
Click H E R E to find out who are displaying the Jalur Gemilang upside down as a sign of distress.NOTE: Displaying the flag upside down is internationally accepted to denote extreme distress. It is not a sign of disrespect for the flag. Read here.Updated 3.15 pm: A commenter said it is an offence to display the flag upside down in India. Please read here.

dipetik dari www.rockybru.blogspot.com

www.rencahmalaysia.blogspot.com

p/s

Pengkhianatan tertinggi yang boleh dilakukan oleh seseorang warganegara ialah apabila dia menjual negaranya; apabila dia memalukan negaranya; apabila dia menghina negaranya; dan apabila dia hilang taat setia kepada negaranya.

Dalam hal ini, rockybru dan rakan-rakannya, adalah pengkhianat kelas wahid. Mereka hilang taat setia kepada Raja, negara, bangsa dan agama.

Mengibarkan bendera dengan terbalik, untuk apa pun alasannya, adalah penghinaan kepada maruah negara. Ia juga adalah penghinaan kepada YDPA, Perlembagaan, Parlimen, Kerajaan dan akhirnya warga Malaysia lain yang sayangkan negara.

Walaupun golongan pengkhianat ini hanya mengibarkan bendera cyber dan bukan bendera Jalur Gemilang sebenar, tetapi niat dan tujuan mereka tetap sama. Iaitu menghina negara.

Alasan untuk mengambarkan dan meminta pertolongan ( in distress) harus dilonggokkan ke sampah. Kepada siapa golongan pengkhianat ini hendak meminta tolong? amerika? singapore? israel? ; dan kepada siapa mereka hendak menunjukkan distress ini?

Atas alasan apa pun, golongan seperti ini ibarat api dalam sekam, gunting dalam lipatan. Hanya tahu menjadi tali barut luar. Menghina negara

Berapa ramai perajurit, pejuang kemerderkaan dan anak watan Malaysia terkorban ketika mempertahankan negara atas nama Jalur Gemilang?

Mungkin golongan pengkhianat ini suka sekiranya bendera Jalur Gemilang digantikan dengan bendera bintang tiga, kalau tidak pun bendera negara jiran yang melaungkan slogan "ganyang Malaysia"?. Kerana dari gaya mereka ini, itu lah yang mereka mahu.

Dan akhir kata, kepada golongan pengkhianat ini, adakah anda sanggup selepas ini mengantung gambar YPDA secara terbalik? . Pada ketika ini, jawapannya adalah "ya". Mereka, golongan pengkhianat ini sanggup berbuat apa saja untuk menghina negara.

Dati itu, sedarlah. Ada kalangan kita yang menanguk di air keruh. Yang akan menerima habuan apabila negara Malaysia ini porak peranda. Segala bukti sudah di depan mata. Apabila negara ini aman, mereka akan cuba menghancurkan. Kemana anda selepas itu?

Kepada golongan pengkhianat ini, kembalilah semula ke pangkal jalan. Kebodohan dalam melakukan tindakan mencerminkan sifat dan akal anda. Apa yang anda dapat ialah seribu macam penentangan. Dimana taat setia mu? Dimana tumpah darah mu? dimana ?

0 Responses: