Jun 22, 2013

Padang Merbok: Perhimpunan orang bodoh untuk orang bodoh



 1. Maka hari ini anwar akan ajak pengikut taksub dia untuk berhimpun di padang.

2. Walaupun jerebu teruk, tapi macam biasa, kambing mana tau berfikir. 

3. Kebodohan kambing-kambing hitam anwar ini memang tidak boleh disangkal. Mereka kata bantah keputusan PRU 13, tapi di negeri-negeri yang mereka menang mereka tubuhkan Kerajaan dan bentuk DUN. 

4. Inilah dia kebodohan dan kedungguan kambing-kambing anwar. kata bantah keputusan PRU tapi bina selective. Mereka memilih mana yang mereka nak. Terbukti, itulah juga sifat kambing. 

5. Berbalik kepada perhimpunan tersebut, Ketua Polis Negara telah pun tahu taktik yang akan diguna oleh kambing-kambing ini. Mereka akan menyerang polis serta membuat provokasi terhadap polis sehingga mereka di tahan. Apabila ditahan mereka akan melawan dan polis terpaksa menggunakan kekerasan bagi menahan kambing-kambing ini. Kekerasan ini akan dirakam dan kemudian disebarkan keseluruh dunia bagi menunjukkan Malaysia ini tidak aman.

5. Apa yang akan terjadi kemudian ialah, kambing sepet diluar negara akan mula membuat posting dan mengedarkan rakaman itu keseluruh rakan-rakan mereka. Akhirnya ia akan menjadi topik berita dunia dan Malaysia akan dikecam. 

6. Kalau kambing-kambing anwar ini boleh berfikir, mereka akan lihat bahawa keputusan PRU 13 sebenarnya menunjukkan tiga perkara. Undi luar bandar masih kepada UMNO/BN, Undi cina 90% diberikan kepada PR dan UMNO menang besar. Jika perkara ini dianalisis terbukti bahawa PR akan tetap kalah diluar bandar kerana menifesto PR adalah untuk orang cina dan orang bandar. Malahan di bandar-bandar pun, di kawasan majoriti orang Melayu undi untuk UMNO meningkat walaupun UMNO kalah di beberapa tempat di bandar. Sebagai contoh di Lembah Pantai yang mana undi di kawasan Melayu dimenangii oleh Raja Nong Chik manakala undi di kawasan cina dan india Raja Nong CHik hanya mendapat lebih kurang 10% sahaja. 

7. Jadi kepada kambing-kambing ini, lihatlah dulu diri sendiri, kalau kamu betul anak jantan, maka sepatutnya daripada awal-awal lagi kamu tidak angkat sumpah menjadi ahli DUN/Ahli Parlimen di kawasan yang kamu menang. Ini tidak, kamu tubuh Kerajaan di Kelantan, di Pulau Pinang dan di Selangor pada masa yang sama kamu tuduh pilihan raya itu tidak adil? kamu nampak tak betapa bodohnya kamu wahai kambing-kambing?

8.  Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang akan bersidang 28 Jun ini, Selangor akan menyusul kemudian manakala Kelantan telah pun bersidang. Jadi mengapa DUN-DUN ini bersidang kalau kambing-kambing ini menyalak bahawa PRU itu tidak bersih? 

9. INi adalah persoalan yang kambing-kambing pasti tidak dapat menjawab. Sifat kambing anwar, memilih untuk menjawab, memilih untuk menikmati benda-benda kotor. 

10. Dikhabarkan juga kambing-kambing ini akan berarak ke Parlimen Malaysia. Antara perkara yang akan dibangkitkan adalah mengenai pemilhan Speaker Dewan Rakyat dan Timbalan Speaker Dewan Rakyat.

11. PR telah mencalonkan Abdul Kadir sebagai Speaker dan YB Datuk  Kamarudin Jaafar sebagai Timbalan Speaker. PR juga menyatakan bahawa pemilihan hendaklah dibuat secara Secret ballot iaitu secara undi rahsia. Mereka berkata lagi bahawa secret ballot perlu untuk menjamin undi yang telus. Bagi timbalan speaker pula mereka menyatakan perlu ada timbalan speaker PR dan timbalan speaker BN.

12. Ulasan mengenai perkara ini adalah seperti berikut. Undi bagi speaker dan timbalan speaker adalah ikut Peraturan Dewan Rakyat No 4 dan No 6. No 4 bagi speaker dan No 6 bagi timbalan speaker. 

13. Dalam Peraturan No 4 undi adalah secara bersurat iaitu bertulis. Ahli yang hadir kena ambil kertas undi, tulis nama speaker yang mereka mahu, tandatangan undi itu, lipat dan kemudian bagi pada setiausaha Dewan untuk di kira. Peraturan No 6 kata ikut cara Peraturan no 4.  Dalam keadaan ini, kedua-dua pemilihan Speaker dan timbalan hendaklah secara bersurat. Tiada pun kata undi rahsia. Mana ada undi rahsia dalam Dewan. Kalau Ahli Parlimen itu ada prinsip maka dia akan undi dengan tanpa takut-takut, kalau takut jangan jadi Ahli Parlimen. 

14. Bagi timbalan speaker pula, notis 14 hari adalah diperlukan bagi cadangan memilih beliau itu dimasukkan dalam kertas Dewan. Dalam hal ini, kalau Dewan bersidang 24 Jun 2013 maka tarikh akhir notis adalah pada 10 Jun 2013. Dalam semua kenyataan akhbar PR, hanya disebutkan notis untuk calon Speaker tetapi tiada notis untuk calon timbalan. Bodoh benar kambing-kambing anwar ini.  Notis untuk timbalan speaker tidak diberi kepada Dewan macam mana hendak pililh timbalan Speaker. Dan kalau pun mereka ini kata perlu timbalan speaker BN/PR maka kenapa di DUN kelantan, pulau Pinang dan Selangor, tiada pun timbalan speaker BN? mereka perlu menjemput BN untuk cadang timbalan speaker baru lah mereka boleh menyalak di peringkat parlimen berkenaan timbalan speaker daripada PR. 

15. Maka terbukti, anwar hanya menggunakan kambing--kambing hitam ini sebagai alat untuk mendapatkan jawatan PM. Kesian kambing, bawa anak bawak diri dalam jerebu untuk ditahan dan dipenjara. Anwar dan kuncu-kuncu gelak sakan di rumah. 

www.rencahmalaysia.blogspot.com

0 Responses: