Nov 20, 2013

40k Bangla? Mana ada. U ulang. i saman.

dipetik daripada Blog MIM

 

DI SEBALIK TUDUHAN ANWAR TERHADAP BLOGGERS UMNO TENTANG ISU 40,000 PENGUNDI BANGLADESH !

Mungkin kebetulan tetapi entri sebelum ini MiM telah menulis dengan panjang lebar tentang pembohongan Pakatan pembangkang tentang 40,000 'pengundi Bangladesh'  semasa PRU13.

MiM turut sertakan video kenyataan Anwar Ibrahim pada 2hb Mei 2013 yang menjurus kepada polemik 'pengundi hantu besar-besaran' dan 'daripada Bangladesh' pada PRU13 yang lepas.

Anda baca dan lihat video sini : Klik Sini

Hari ini timbul satu kenyataan yang sungguh kelakar apabila Anwar menafikan beliau dan pemimpin pembangkang memulakan polemik 40,000 pengundi dari Bangladesh. 


Sebaliknya, yang disalahkan ialah bloggers UMNO ! Very funny !


Anda lihat printscreen blogger pembangkang di bawah dan baca sendiri tajuk artikelnya :

Anwar Ibrahim dedah JPM terlibat seludup 40,000 warga asing Bangladesh menjelang 5 Mei

Blogger pembangkang yang melaporkan 'warga asing Bangladesh' tapi bloggers UMNO yang dipersalahkan. Apakah Anwar sudah lost touch tidak dapat lagi memberikan jawapan lain yang lebih rasional dan boleh diterima ramai?

Seriously, Anwar sudah hilang punca mempertahankan diri dan pihak pembangkang?

Dan pihak yang sebenarnya riuh mencanang-canangkan isu pengundi Bangladesh itu adalah pihak pembangkang sendiri. Mereka menabur persepsi jahat lagi buruk terhadap kerajaan dan memfitnah di mana sahaja termasuk facebook, blogs dan twitters.






Malangnya, ada juga rakyat Malaysia telah dimalukan kerana dilarang untuk mengundi oleh pencacai-pencacai pembangkang hanya kerana wajah mereka yang seakan-akan orang Bangladesh.

Memang kurang ajar dan biadap sungguh perangai mereka.

Daripada banyak pembohongan kotor pihak pembangkang termasuk medianya tentang isu 40,000 'pengundi Bangladesh', bloggers UMNO juga dipersalahkan?

Malah, dalam transkrip kenyataan Jusuf Kalla, mantan Timbalan Presiden Indonesia tentang pertemuan beliau dengan Najib Razak dan Anwar juga ada menyentuh 'pengakuan Anwar tentang pengundi-pengundi Bangladesh yang berjumlah puluhan ribu'!


Anda baca juga di sini : Klik Sini

Dan setelah isu 40,000 pengundi hantu Bangladesh itu panas kembali dek pertemuan Najib Razak dengan Perdana Menteri Bangladesh kelmarin, baru hari ini Anwar mahu mengaku 'tidak pernah menyebut perkara tersebut'.

Maka selama ini, kenapa Anwar berdiam diri sahaja? Seronok kerana isu itu dijadikan bahan untuk memburuk-burukkan dan memfitnah kerajaan BN dan SPR oleh rakyat yang tertipu dengan sandiwara pembangkang selama ini?


Ironinya Anwar mengaku bahawa merekalah pencetus polemik pengundi luar yang berdasarkan kepada chartered flights dan kononnya berlaku pemindahan besar-besaran pengundi yang 'meragukan' yang turut melibatkan Sabah dan Sarawak.

Tetapi yang ini pun gagal dibuktikan oleh pihak pembangkang sepenuhnya! Satu pembohongan di atas satu pembohongan lain ciptaan pembangkang. Amat memalukan !

Rakyat masih tidak sedar lagi?